26 feb. 2010

Shutter Island


Igår kväll blev det ett besök på Bellos (såå god hjort!) och efter det Shutter Island på bio. Vilken bra film! Jag läste Patient 67 för några år sedan, boken med ett mysko slut, och inte blev jag klokare av filmen. Vilken är sanningen tro? Till och från var den riktigt spännande och som alltid när sinnessjuka människor är med blir det extra obehagligt.

Nu regnar det ute. Kan inte komma ifrån att det är lite mysigt. Börjar bli riktigt less på snön så hoppas att det snabbt smälter undan och att gräset gror (önsketänkande!:)).

Åh vad jag tycker att Riksgäldens reklam är bra! Ungen i Lilla Sportspegeln som tycker att han blivit lurad vid bollkastningen, är skitsur och inte alls tycker det är kul med tecknad film och så gubben i programmet där en massa folk ska packas in i en liten bil och han protesterar mot att de sprang fram till bilen så att han gav fel svar. Fatta hur många såna händelser det måste finnas i arkiven hos tv-kanalerna. Visa fler!! :)

Nu ska jag sticka till golfhallen. Halsen är fortfarande dålig så det blir ingen fysträning idag heller..:(

2 kommentarer:

Marie Litholm sa...

Håll ut Lotta. Även om jag delar din frustration över brist på gröna fairways. Nu var jag iofs och spelade på gräs förra veckan (Fuerteventura), men storm, blåst och regn gjorde att det inte blev någon riktig höjdarvecka. För dig som tränar så kopiöst mycket skulle det här stället vara perfekt. Hela anläggningen är ett enda stort sporkomplex. Banan bara par 67, men teknisk, utmanande och varierande.
Är du förresten medveten om att du i år på 2 månader gjort fler blogginlägg än föregående år totalt? Kul att följa dig, så "keep up the good work".
Hälsningar / Marie

Jessica sa...

Nu har jag äntligen hittat till denna blogg,bara läst dig på corren innan.
Men vilken imponerande front bild:)Riktigt bra.

Hoppas det går bra för dig nu, håller tummarna och önskar lycka till.

Dock delar jag inte åsikten om shutter island:)

sköt om dig kramar Jessica