17 feb. 2010

Flygplatser

Läste just i ett nummer av tidningen Vagabond att Heathrows flygplats i London är sämst rankad i världen och att Charles de Gaulle är näst sämst. Jag skulle vilja byta plats på dem, men annars håller jag med! Risken att bli av med sitt bagage är enorm, har själv drabbats på CdG (väskan dök upp trasig flera månader senare). Heathrow är snäppet bättre enligt mig, tack vare en bra restaurang med en grym Chicken Tikka Masala. Sen skulle jag även vilja lägga till Madrids flygplats, som är en katastrof matmässigt om man hamnar i en viss terminal. Inte en normal restaurang utan bara vita baguetter, plus att allt är svinigt dyrt.

Bäst ska Singapores flygplats vara enligt tidningen.. Håller med om att allt är fräscht, snyggt och renstädat plus att det är gratis internet, men efter att nu senast serverats en vidrig soppa med bleka korvar som flöt omkring, har jag svårt att sätta den högst upp..:) Hehe mycket matsnack nu, men det är viktigt när man är ute och reser! Kan inte fatta att flygplatserna inte kan inse att de bör ha en bra restaurang med stort utbud, lättillgängligt internet, en uteplats och en roliga affärer som man kan fördriva tiden i. Amsterdam är rätt bra där faktiskt.. Sen gillar jag Sydneys flygplats, den är nästan perfekt. Du kan få en supergod smoothie, shoppa surfmärken eller sitta utomhus i en parkliknande miljö. Härligt! Ska fundera på min topplista.. Den kommer..

Inga kommentarer: