4 feb. 2010

Fyskliniken

Vilken grymt bra träning det blev idag! Jag känner mig så inspirerad och vill bara tillbaka och köra mer direkt! Vid Racketcenter ligger nämligen ett gym som heter Fyskliniken, som främst inriktar sig på elitidrottare. Därför har de all tänkbar utrustning för funktionell träning som mängder av skivstänger, kettlebells, pilatesbollar, balansplattor, hantlar osv.. Körde ett tufft pass med Lena, Gustav och Malin och fick verkligen kämpa för att hänga med! Det här är lite annorlunda träning jämfört med vad jag har gjort innan, framförallt jämfört med den senaste tiden. Här kommer jag mer träna hela kroppen vid varje pass, få mycket tempo i träningen och plocka fram viktiga bitar som rörlighet och stabilitet. Tänk om jag kör detta i de drygt tre månaderna som återstår till säsongen startar, då kommer jag att vara i ruggigt bra form! Åh det känns så bra!

Nu blir det mer träning.. Golfhallen nästa..

Inga kommentarer: