27 feb. 2010

Shit shit shit

Vilken dag so far.. Åkte glad i hågen ut till Tornby, klev in på Siba och där stod den - min blivande reskamrat. Rosa, liten och fin.

Då började problemen. Ingen dator på lagret.

Eftersom jag är som jag är, när jag väl har fastnat för nåt måste jag ha det NU omedelbums, blev jag jättebesviken tills försäljaren föreslog själva visningsexemplaret. En okej lösning även om man då tappar den härliga känslan av att packa upp en ny, orörd dator. Nu fick jag ju i alla fall den dator som jag ville ha!

Klev innanför dörren hemma i lägenheten, med planen att komma igång med datorn medan jag skulle äta lunch. Klockan hade för länge sen passerat Lottalunchtid. Tryckte på on-knappen och möttes av texten Enter Password. Vad i h-e? Smartot i butiken glömde att ändra lösenordsskyddet efter att ha plockat ned den från visningsbordet.

In på sibas hemsida för att ringa butiken men kundtjänst har stängt lördagar och något direktnummer till Linköpingsbutiken finns inte. Kul! Med skakiga ben och en blodsockernivå på rekordlåg nivå satte jag mig återigen i bilen och efter att ha fått stanna vid varje rödljus och trängts med hela Linköpings befolkning som tycktes vara på Tornby just idag kom jag äntligen fram. Till saken hör att när jag inte har ätit på länge förvandlas jag till en monster som får ett ilsket bi att framstå som harmoniskt. Kombinationen av strul och ingen mat är alltså otroligt dålig för mig och därmed också för min omgivning. Käre sambon är nog väldigt glad över att han befann sig på flygplatsen och inte i lägenheten.

Nu är jag inte längre ett monster, utan sitter här mätt och glad med min nya, fina, rosa dator i knät!

Inga kommentarer: