8 feb. 2010

Den där lappen ni vet

Är riktigt uttråkad. Jag kan inte träna och Daniel sover. Kom att tänka på Annika Ivarsson och Hilda Hansen hälsar er välkomna till evangeliska möten där vi vill berätta för er om Jesu liv, död och uppståndelse... Haha rätt va? Men resten är suddigt. Nej, jag har inte blivit religiös. Det är nog bara två personer av er som läser som fattar vad jag yrar om :) En lapp från brevlådan fick hänga med på promenad på kobben. Cirka sju år sedan. Minnestest. Men minnet sviker tydligen trots repetition för någon månad sedan. Nu kommer lite mer: Vi talar från bibeln, sjunger och ber. Näfsby skola, huvudentren, matsalen, varje onsdag i oktober. INGEN KOLLEKT.

Detta kan vara mitt yraste inlägg nånsin. Men tror det är bra att försöka komma ihåg saker som man kunnat utantill. Som Fader Vår, den kan jag fortfarande, 12 år efter konfirmationen. Kul att jag lärde mig nånting då. Tycker mest vi byggde kyrkor i papp.

Inga kommentarer: