24 feb. 2010

Funderingar

Hallå där!
Ligger utslagen i soffan efter ännu ett tufft träningspass. Är rädd att jag har nåt skit i kroppen nu igen för jag blev trött direkt under träningen. Vill vara frisk och kunna träna hårt!! Ska ta en c-vitaminkur efter lunchen, med apelsin, kiwi, granatäpple och banan! :)

Tänkte på en sak förut.. Om man har en isbit och lägger den i ett vattenbad, smälter den då fortare ju varmare vattnet runt omkring är eller räcker det att vattnet är plusgradigt? Skulle iofs lätt kunna göra det testet själv, men orkar inte ta tag i det just nu.. Tacksam för svar för det här är nåt som jag verkligen funderar på. Det borde ju gå fortare om vattnet är jättevarmt tycker jag.

Ibland får jag såna där grejer som jag funderar på.. En sak som jag hade för många år sedan var hur man tillverkar en blyertspenna, en sån vanlig i trä. Gör man själva stiftet först och pressar dit träet runt omkring eller fyller man upp en rund, ihålig trägrej med blyerts?

Får se hur jag gör med hockeyn ikväll.. Känns inte jättespännande att se en träningsmatch mot HV. Hoppas på att tjejerna vill hitta på nåt!


En del snö i Linköping är det! :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Titta noga på änden på en blyertspenna så kommer du se att det är två halvor av trä som satts ihop runt stiftet. Jaha, en sak mindre att fundera på här i livet =)

Anonym sa...

David tittar alltid på "Så funkar det", han verkar lära sig massor om sådana saker du verkar fundera på. Kanske dags att börja titta på det programmet? =)

//Anna

Anonym sa...

Hoppas att du skojar om isbiten men om inte, ja det smälter självklart snabbare om det är varmt vatten.