25 jan. 2009

Sista nios kollaps

Arets forsta tavling ar nu slut. Jag gick i daggpatrull med tva andra snabba spelare sa det blev en skon runda med bra flyt. En av tjejerna, Sophie Walker, och hennes caddie haller bada till pa LET.. det ar alltid kul att spela med folk man kanner! Det fanns ju inte sa mycket att spela for heller sa vi flummade oss igenom rundan..:)

Min och Steves nya grej kommer bli att jag ska sikta mitt i fairway. Vi plockar alltid ut ett mal fran tee som jag ska sla emot, men pa femtonde idag hittade jag absolut ingenting att sikta pa. Mumlade lite om nat trad men sa sen istallet hogt att jag kor mitt i fairway.. Slog en grym drive, mitt i, medan de andra garvade.. Varfor gora det svart genom att sikta nan annanstans an mitt i fairway? :)

Jag inledde bra, precis som de andra dagarna, men tyvarr chokade jag totalt pa sista nio alla tre rundorna. Jag gick pa alldeles for hoga +11 pa de tre rundorna, men da var jag +13 bara pa sista nio!! Sa gissa om jag skulle viilja spela om hal 10, 11 och 17..!! Nu ar iaf premiaren avklarad och jag maste saga att spelet kanns battre for var dag, aven om scoren inte visar det. Idag slog jag bra drivar, hyfsade traklubbor och hade ett bra narspel, men jarnklubborna hade jag samre koll pa. Sa nasta vecka ska jag jobba pa svingen och kora maltraning pa rangen. Denna veckas range var en daligt klippt cricketplan, sa den enda traning jag korde dar var uppvarmningen..

Imorn blir det tidig uppstigning annu en gang. Planet till Nya Zeeland lyfter 08.30.. Det ska bli grymt kul att komma dit! Det ser sa vackert ut pa alla bilder! Har tankt kora runt lite med min hyrbil, sa jag kommer sakert lagga ut nagra bilder har.

Just det, min hemsida www.lottawahlin.com fick fem stjarnor pa golf.se nar proffsens hemsidor betygsattes. Kul! http://www.golf.se/extra/news/?module_instance=1&id=78744

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Skönt att knät verkar bra. Det viktiga är ju att hitta känslan i spelet så står du som vinnare på ANZ:-)Hälsa Steve så mycket och kör hårt i Nya Zeeland. Från en som hoppas på att det ska regna lite till så att snön försvinner helt. Kram