19 jan. 2009

Lang eller kort?

Godmorgon Sverige!! :)

Klockan 05.35 imorse gick Denises radio igang, och eftersom vaggen mellan oss formodligen ar samre ljudisolerat an ett spjalstaket vaknade jag ocksa. Ingen storre katastrof dock, starttid tva timmar senare pa Oatlands GC.. Blev klar pa rekordtid imorse sa jag hade tom tid for uppvarmning, nat som inte hander varje gang jag ska ut och traningsspela sa tidigt..:)

Spelade med Denise och en dam till, vi gick pa strax over tre timmar, och hann komma in innan den riktiga varmen kom. Med tanke pa att jag inte har spelat en hel 18-halsrunda sedan i november, var spelet klart godkant. Jag slog bra, faktiskt ganska langa slag, men fick inte i puttarna. De var bra slagna, men ville helt enkelt inte ner i hal. Min plan for den har veckan och aven kommande var att spela med en brostputter, som jag har tranat med hemma i golfhallen. For skojs skull testade jag efter rundan min vanliga korta putter och kande direkt att jag trivs battre med den. Med den langa rullar jag puttarna battre, men jag far mer feeling med den korta, och det ar viktigare. Men det ar anda skont att bade den langa och korta funkar, sa om den ena inte skulle funka kan jag alltid plocka fram den andra..

Imorgon kommer caddie Steve hit, fran sitt hem i Queensland. Det ska bli skont med nan som bar bagen, kande idag att det var ett tag sedan jag gick och drog min egen vagn:) I ovrigt borjar fler och fler spelare komma, och det ar jattekul att traffa dem! I Dubai forsokte jag halla mig ifran banan sa gott det gick nar jag blivit skadad sa det kanns som jag inte snackat med folk pa evigheter. Mycket att avhandla..:)

Eftersom vi spelade sa tidigt imorse blev jag klar med traningen redan vid tva. Skont! Sa nu ska jag sticka ivag pa en liten tur, troligen till Manly Island.. Gillar att strosa runt pa huvudgatan dar och glida in i surfingaffarerna..:)

LHC spelar ikvall, eller imorgon bitti for mig:) Onskar jag var dar och kunde heja. Men men.. Det ar jag inte sa jag far val be alla andra heja for mig med! Och gor ett forsok till tippning igen, jag har ju inte varit sa het pa det pa sistone.. 4-2 och Daniel gor annu ett mal och en assist! :)

Kram!

Inga kommentarer: