27 jan. 2009

Nya Zeeland

Huu vilken inledning pa NZ-veckan! Tog en skon och valbehovlig sovmorgon imorse och akte sedan ut till klubben, i regn. Pa med regnklader, pannband och tjocka vintervantarna (som jag packade ner for att jag ar sa vidskeplig, tar jag med dem blir det sakert inte kallt - sure!) och ut pa rangen for en snabb uppvarmning som snarare kylde mer an varmde. En snabb lunch bestaende av en acklig laxmacka och sedan ut pa banan med Johanna och Steve. Jag borjade med att sprida slagen at alla hall, var inte helt glad eftersom jag och Johanna spelade match, men bytte sedan regnjacka och vips kunde jag hanga med de andra pa fairway igen :)

Spelet tog sig och matchen delades..:)

Banan ar fin, aven om det idag var ganska smalt pa sina hall med den starka vinden. Landskapet pa den har delen av NZ ar platt, valdigt platt. Sa nar det blaser finns det inte mycket som bromsar vinden.. Det ar ganska manga vattenhinder pa sista nio, medan de forsta har skottsk hedbanekaraktar. Vattnet ar forresten kristallklart, darav namnet Clearwater..

Jag bor denna vecka hemma hos Angela, 40 ar och hennes mamma. Annorlunda att bo med sin mamma i den aldern kan tyckas, men de verkar trivas bra och ar riktigt trevliga. Angelas mormor kommer fran Gotland sa for nagra ar sedan hade de, medan de reste runt och undersokte sina rotter, av misstag hamnat i Linkoping, nar de skulle till Lidkoping:) Kanns lite kul att sitta har, pa andra sidan jordklotet, och snacka om lilla Linkoping med tva NZ-urinvanare! :) Pa tal om det, ikvall akte jag ner till stan och hamnade pa en indisk restaurang, dar servitrisen visade sig vara svensk och vars kille var fran Norrkoping.. Varlden ar liten..

Det lilla jag har sett hittills av den har stan, Christchurch, imponerar val inte direkt. Kanns som en liten hala i middle of nowhere, med kyrkor och asiatiska restauranger i varje gathorn. Men men.. omgivningarna ser grymt fina ut sa jag tankte ta eftermiddagen imorgon ledigt for att kolla runt lite. Jag vill ju inte lamna NZ med ett daligt intryck, sana forvantningar som jag har byggt upp..:)

Kul att sa manga skriver i gastboken!! Da kanns Sverige inte lika langt bort!!
Kram!

Inga kommentarer: