15 jan. 2009

Heathrow

För nästan exakt ett år sedan satt jag på samma plats och skrev mitt första längre inlägg på bloggen. Denna plats finns i en lounge på Heathrows flygplats i London. Precis som då är jag på väg till Australien för att spela årets första tävlingar. Jag har en väldigt lång resa framför mig nu, men med mjukisbyxorna på, hela säsong 2 av Prison Break och en förhoppningsvis lite lyxigare flygstol än vanligt hoppas jag att det ska gå smidigt.

Jag ska bo i sk private housing i Sydney, alltså hemma hos en familj. Jag har bara gjort det en gång tidigare, och då det var väldigt skönt att få lite "hemmakänsla" och slippa hotellrum. Samtidigt är det lite spänt när man inte vet hur familjen är, men den lilla kontakt jag har haft med dem har gett en positiv känsla iaf. Under veckan på Nya Zeeland lutar det också åt samma typ av boende, men de sista två veckorna ska jag bo med några av de svenska spelarna. Det här är en lång resa, en hel månad, och det känns lite jobbigt. Alltid svårt att säga hejdå.. Men det här är mitt yrke och då är bortavaron hemifrån en del av det som bara är att acceptera. Det här är ju dessutom den längsta resan på hela säsongen.. Jag ska träna massor, spela ännu mer och få en grym solbränna. En vinst vore inte fel, jag tar den där Dagen när som helst..;)

Hoppas verkligen på en LHC-vinst ikväll!!

Nu ska jag äta standardmaten på engelska flygplatser, Chicken Tikka Masala..:) Kramar!

Inga kommentarer: