30 jan. 2009

72 slag

Ah sa skont att antligen komma in med en hyfsad score, pa par! Spelet kandes battre an forra veckan, jag var mer fokuserad och samarbetet med Steve gar allt smidigare for varje runda. Det var sa mycket som var nytt forra veckan, nya klubbor, ny caddie, forsta tavlingen pa mer an tre manader, ett antal svingandringar och sa vidare som gjorde att det var manga tankar som snurrade i huvudet nar jag skulle sla den lilla vita. Nu har jag vant mig vid klubborna, bytt ut drivern till min gamla, bestamt mig for den korta puttern och hunnit trana sving pa rangen. Sa nu ar det lattare att fokusera pa sjalva spelet.. Borjade oxa lasa en bok om mental traning igar kvall, sa nu har jag flera vettiga saker att fundera pa nar jag gar dar ute.. Ska ploja igenom den boken sa fort som mojligt..

Spelade med Katherine Hull idag, som gick sju under. Hon borjade med att sanka en 15-metersputt och sen pa sista nio tror jag inte att hon missade en enda putt, oavsett langd.. Helt otroligt! Kul att se att det inte ar sa svart! :)

Tranade en del efter rundan och sitter nu hemma hos nagra av caddiesarna, som har gratis internet i lagenheten. Skont att slippa ga genom stan med golfklader for att komma till ett internetkafe..:) Ska strax sticka till gymmet och cykla motionscykel.. Inte det roligaste jag vet men det ar skont efterat.. Jag ar sa sugen pa att springa att det kryper i benen! Men jag vagar inte det an, vore onodigt att sabba knat innan LET-tavlingarna. Far vanta tills jag kommer hem till underbara Linkoping!!

Hittade inga hobits, men vet att de halsar! Och att de haller tummarna, precis som jag! ;) KRAM!

Inga kommentarer: