23 jan. 2009

Forsta dagen

Suck suck... Vilken dag! Blev en jakla massa fyror, fyra birdies, fyra bogies och fyra over efter tva dubblar. Jag inledde bra, gjorde birdie fyran, lippade pa sexan for birdie men satte en till pa attan.. Ett klantutslag pa nian, bogie och pa par efter nio.. Sen blev det totalras i tva hal, missade bada utslagen vanster och fick chippa ut pa fairway. Med treputt och chip-tvaputt passerade jag klubbhuset efter elva hal, plotsligt fyra over par! Lagom nojd slog jag ut hybriden pa tolvan, par 3. Bollen carrade nan meter kort, snurrade runt halet och stannade en knapp decimeter fran kanten.. Annu en suck.. Men alltid gott med en tap-in for birdie saklart! Hade ytterligare tva treputtar, men avslutade bra med birdie-par-par, sa jag klev av artonde green med en positiv kansla. Det finns valdigt mycket att jobba pa, men jag kanner anda att spelet finns dar. Det ar den dar extra lilla touchen som befinner sig nan annanstans, som vanligt nar man inte har spelat pa evigheter.. Jag hade anda roligt och det ar valdigt skont att vara igang igen, och knat kanns helt bra.

Ar verkligen inte min dag idag! Kom hem fran banan och gymmet, kollade lite pa natet och gick sedan ut for att bada och sola. Bada hann jag men precis nar jag la mig i solstolen borjade det regna. Ar det inte ironiskt, har har solen stralat hur lange som helst, och sa nar jag vill jobba pa att fa bort golfbrannan borjar det regna!! :) Nu ar det dags for middag! Kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att höra att ditt knä är bra! Det andra kommer, det är jag säker på. Du är ju bäst! :D