17 jan. 2009

Pa plats i Sydney

Jag har pa senare tid kommit fram till att jag inte bor sova pa eftermiddagarna langre an kanske 15 minuter oavsett hur trott jag ar, for jag blir annu trottare efterat. Idag gjorde jag ett undantag och vaknade darfor nyss efter 1,5 timmes somn (kl 17), och ja, jag ar ruggigt trott. Eftersom jag inte ska gora nagot under resten av dagen spelar det ingen roll, men jag skulle inte ha nat emot att fa sova till imorgon bitti..:) Det var forresten av grym skillnad att flyga i en lyxstol och kunna ligga ner och sova, jamfort med att sitta ihoptryckt som man brukar gora!!

Landade imorse i Sydney, hyrde en bil och korde hit till Drummoyne i vastra sidan av stan. Det ar en skon kansla att hitta och kanna sig hemma i en stor stad pa andra sidan jordklotet, som jag gor med Sydney! Bor hos Denise (thanks a lot for letting me stay here!:)) i en lagenhet med utsikt over en av vikarna inne i Sydney och langst bort ser jag Harbour Bridge, bron intill Operahuset. Jag var ute pa en langpromenad forut, vilket var riktigt skont efter resan! Sen ar det ett bra satt att fa koll pa omgivningarna, nar jag fortfarande inte vagar springa pga knat..

Imorgon ska jag sticka till golfbanan och se om jag kan fa en starttid. Min vardinna fragade om jag ville spela med hennes vanner pa morgonen, men nar hon sa att tiden var 6.45 tackade jag nej..:) Ska jag spela sa dags imorgon kommer jag vara mer sovande an vaken, sa det ar battre att fa nan timmes extra somn och vara pigg nar jag star pa forsta tee! :)

Inga kommentarer: