15 dec. 2010

Nästa säsong

För ett tag sedan satte jag mig ner och funderade över golfåret 2011. Var vill jag spela? Tack vare att jag vann tre tävlingar på Europatouren (LET) har jag full spelrätt där till och med 2012. Det gjorde årets beslut, att spela i Sverige, betydligt lättare. Men när jag satt där och funderade kom jag fram till att ännu ett fullt år i Sverige inte kändes motiverande. Inget ont mot svenska touren, den är riktigt bra och jag har trivts perfekt med livet och golfen, men jag vet att jag har mycket mer att ge i Europa och därför ska jag ge det en chans! Nu är det ju dock så att jag inte är lockad av att spela i strålande sol i sydeuropa eller att vara borta hemifrån så mycket som ett fullt år på Europatouren innebär, så jag kommer att sätta ihop ett schema med en bra blandning mellan LET och svenska touren. Det känns jättebra och jag känner mig motiverad att träna hårt!

Under våren kommer jag att sticka iväg på träningsläger utomlands för att träna och komma igång med spelet. Tills dess blir det många timmar i golfhallen och på gymmet. Och i löpspåret, dit ska jag nu!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan du rekommendera någon bra bana i Spanien/Portugal med ordentliga träningsmöjligheter? Inte bara en kass range och en liten putting green....
Tack/
Tina

Lotta Wahlin sa...

Jag brukar träna på El Plantio i Alicante. Tycker det är ett riktigt bra ställe med grymma träningsmöjligheter. Bra range, korthålsbana, övningsgreen och närspelsområde. Plus en bana som är lite annorlunda, men jag gillar den och kan spela hur många varv som helst utan att tröttna. Dessutom finns det boende på banan, som är nytt och jättefint och hela anläggningen ligger max 10 minuter från flygplatsen. Rekommenderar verkligen det!!