27 jan. 2010

Onsdag!

Godmorgon! Känner mig riktigt effektiv denna morgon! Har bytt sängkläder efter att ha läst en blogg där familjen bytte var femte dag (!)... Väl extremt tycker jag men vår månadsbytning kan nog jobbas fram till en varannanveckabytning i alla fall. Det finns ju inget bättre än att krypa ner i en nybäddad säng! Det jobbiga kommer när allt detta tyg ska tvättas. Tvättstugetid måste bokas, vilket jag nyss sprang ner i källaren och gjorde, så i eftermiddag blir det stortvätt!

Så, vad har jag mer gjort... Jo, jag förstod efter väldigt lång tid hur Ceasar gjorde för att krypa ur sitt skinn. Eller jag tror att jag har förstått. Blir så yrt, har aldrig funderat på en sån sak förut. Satt med en strumpa över armen och försökte simulera. Tur att jag var ensam hemma:)

I övrigt har jag möblerat om, möblerat tillbaka, matat Harry med majspure och stylat lite med ljusen i köket.

Det är inte lätt att dela lägenhet med tre killar. Kille nummer 1, som jag delar säng med i vanliga fall, snarkade så forskarna världen över måste ha uppfattat det i sina instrument. Alltså var sovrummet inte en tänkbar sovplats inatt. Ceasars rum - inte en chans. Kvar fanns vardagsrummet där en viss liten vit krabat bor. Soffan är skön så jag la mig där med täcke och kudde, somnade, men vaknade snart av att det var träningsdags i hjulet och strax därefter påfyllning av energi från matskålen med ett vilt, högljutt grävande bland alla frön. Så det är med tunga ögonlock jag nu ska sticka till gymmet för lite löpning...:)

Härligt med tulpaner! Vill ha vår nu!!

Inga kommentarer: