8 jan. 2010

Nordea Tour

Sverigetouren i sommar för min del alltså.. Många namnbyten de senaste åren - nu heter den Nordea Tour. Första tävlingen spelas på Melleruds GK i mitten av maj och 13 tävlingar senare är finalen i oktober på Vasatorp TC. Då har banor som Aura utanför Åbo (har varit där många gånger, jättemysigt!), Smådalarö, Bråviken och Landeryd arrangerat tävlingar. En sväng till Gotland blir det också i maj, för spel på ombyggda Visby GK. Ett bra schema, där det dessutom finns utrymme för att spela några tävlingar på Europatouren. Just nu lutar det åt Schweiz, Finland och eventuellt någon till.

Säsongsstart i maj är väldigt annorlunda för mig, i vanliga fall brukar jag ju spela i Australien i februari och sedan köra första i Europa i april. Desto mer tid att fortsätta förbättra svingen, få bort de onödiga missarna och träna upp styrkan ordentligt på gymmet. Just nu letar jag dock jobb, börjar bli knäpp av att vara hemma så mycket! Vore perfekt med ett extrajobb, några timmar här och där som kan kombineras med träningen. Golfen får ju absolut inte bli lidande, men att få något annat att tänka på några timmar i veckan skulle nog tvärtom bara vara positivt. Hoppas jättemycket på ett jobb i en klädaffär, som jag sökte i veckan, får väl se om det blir nåt!

Inga kommentarer: