4 jan. 2010

Nyheter...

Jo... det är så här... Som jag skrivit tidigare var leverfläcken som jag tog bort inte snäll, den hade malignt melanom. Fick beskedet i Dubai och det var som en hemsk mardröm. Nu har jag tagit bort ännu mer och det ska inte vara någon fara för den var väldigt tunn, men många tankar har tänkts... Solen känns som min största fiende. Jag som alltid älskat att sola, att bli brun och vara i varma länder kommer nu att få tänka om och förändra. När man spelar i Europa befinner man sig vanligtvis 8-10 timmar i solen, under de "värsta" timmarna. Bara tanken på att gå i solskenet i sydeuropa får mig nu att må illa. En annan sak som jag har tänkt på är hur mycket familjen och vännerna betyder för mig. De senaste åren har de hamnat i andra hand efter golfen, det har varit svårt att kombinera med alla långa resor och all träning. Min lösning på allt detta blir därför att spela på den svenska touren i år! Det är inte lika stark sol och inte lika varmt (så det är lättare att skydda sig med långärmat) i Sverige, antalet resdagar blir färre och det blir inte så långt till de närmaste. Jag tog beslutet för någon vecka sedan och det känns väldigt bra under rådande omständigheter. Ett av mina största mål som jag alltid har haft, har varit att någon gång vinna Sverigetourrankingen och när nu detta slog ner som en sten, blev det ett bra tillfälle. Tack vare att jag vann tre tävlingar på Europatouren 2008 är jag garanterad spel där i tre år till, vilket gör att jag kan spela detta år i Sverige och ändå ha kvar min plats i Europa. För än har jag mycket kvar att åstadkomma på den touren, jag vill vinna fler tävlingar och visa att jag kan! Det jag känner är att jag behöver detta år för att lugna ner mig själv och få lite distans till "sjukdomen". Och detta är inte ett mellanår - tvärtom! Jag tänker träna hårdare än förra året och ge allt för att vinna rankingen!

3 kommentarer:

Lotta R sa...

Det låter som ett klokt beslut Lotta. Jag hoppas innerligt att din hud ska få vara ifred och stark! Nu måste jag alltså planera in lite resor i Sverige, kul! Ny kamera inköpt, nytt objektiv ska köpas och fotandet tas nu äntligen på allvar. Så ser du ett objektiv i busken är det nog bara jag! :) Gott Nytt År och jag hejar på dig som alltid! Kram Lotta R

Anna sa...

Men hallå. Jag då???? Glöm inte bort mig:-) Kommer också att göra dig sällis ibland. Gillar ju inte Portugal å Teneriffa. Starkt gjort. Tror på dig! Kram Anna

Lotta Wahlin sa...

Haha.. Jag gör det ju bara för att hedra dig Anna o göra samma som du - ett år i Svedala:) Men känner redan att jag kommer sakna er så jäkla mycket! Blir det Aussie för dig? Kram!

Lotta - det låter bra!! Du får bli min personliga tourfotograf! :) kram