20 jan. 2010

Morgontrött

Godmorgon!! Satte klockan på nio och gick upp, men usch så seg jag är! Har blivit så bortskämd att kunna sova länge på morgnarna, och jag som alltid har varit en morgonmänniska börjar förvandlas till en kvällsmänniska. Annat är det under tävlingssäsongen, då väckarklockan ringer vid 5 titt som tätt. Under Australientävlingarna förra året gick jag upp vid fem flera veckor i rad, eftersom arrangörerna vill få ut spelarna så tidigt som möjligt innan den värsta värmen och starkaste solen är framme. Klockan fem är minst två timmar för tidigt, och att stiga upp så dags gör iaf mig konstant trött, oavsett när jag lägger mig på kvällen. Det är omänskligt att gå upp så dags! Nu går vi förvisso mot ljusare tider här, men det är fortfarande mörkt länge på morgonen och då blir det ännu svårare att gå upp tidigt. Nog om det, nu är jag ju vaken och har tom ätit frukost! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Njut av att kunna sova på morgonen :) min klocka ringer 5,20 på vardagarna, pust.. Men det är skönt att komma hem skapligt istället :) Hoppas allt är bäst med dig!! Kramar Anna

Lotta Wahlin sa...

Hu det hade jag inte klarat Anna, imponerande!! :) Vi hörs och ses!! Kram