22 jan. 2010

Friday

Träna mer, träna mer, träna mer! :)



















Linköpings ledighetsklubb (men snart är jag nog ensam medlem, eller hur Carro?) hängde större delen av dagen igår. :) Såg en skräckis som var sådär, inte alls så läskig som den lät på baksidan av fodralet. Jag tror stenhårt på film nr 2, den kommer vara otäck! Och sen får vi köra Wallander som "kommatillbakatillnormalsinnesstämning" som avslutning!

Efter skräckisen kikade vi på hockeyn med Vera och Helena. Skönt med vinst!! Vi var fyra väldigt nervösa tjejer på slutet, som knappt kunde sitta stilla i soffan:) Och jag blev orolig när det blödde på hakan:(

Idag blir det gymträning (överkropp) och sen i eftermiddag golf. På måndag ska jag till Stockholm och träna med Niklas, vilket behövs. Det känns iofs rätt bra just nu, men det var ett tag sen han kollade av svingen sist. Även om det inte är nåt som behöver ändras, är det viktigt att få bekräftelse att det ser bra ut och att jag ska fortsätta träna på samma sätt. Det är så lätt när man står där i hallen och slår, att man börjar fundera över teknikgrejer och blir osäker.

Det känns konstigt att det är så länge tills säsongen startar. Fem månader. Jag går och funderar på hur jag ska lägga upp försäsongsträningen. Jag måste åka iväg nån gång och träna (om det nu inte skulle slå om till sommar i mars), men har ingen lust att åka till ett soligt land. Samtidigt är det ju där det är bäst träningsförhållanden. I såna fall skulle jag få gå upp och träna när solen går upp, ta ledigt mitt på dagen och sen träna på kvällen igen. Det är ett alternativ.

Igår döpte vi min lilla extracaddie från Dubai. Ledighetsklubben tyckte att det behövdes ett arbetsnamn. Det blev Totti: en idrottsstjärna och ett finskklingande namn som passar både för en tjej och kille :) Perfekt tyckte vi:)

Nu blir det gymmet!! Ha´re bra!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Lotta,
om du nu vill träna under bra förhållanden men inte vill ha sol och kanske står ut med lite svalare väder, kika på England eller Irland! I o f s snö här och var just nu, men februari/mars brukar vara ganska OK.
/L