14 maj 2011

Tvåa på Mölle

Vilken dag! Klockan elva slog vi ut och efter två hål var vi lika. Ett tag drog jag ifrån en aning, sedan kom Johanna tillbaka och sista nio pendlade ledningen mellan oss båda. När min birdieputt smekte hålkanten utan att gå i medan Johanna satte sin, på sjuttonde, samtidigt som hon limmade sitt utslag på artonde (par 3), var segern hennes. Jag slutade tvåa och är nöjd. Jag gjorde så gott jag kunde och hade jättekul! Det var så härligt att få känna den fulla koncentration och fokuset som bara kommer när vinsten är nära. När kroppen nästan darrar av adrenalin. När man varken ser eller hör annat än klubban och bollen. Det är den känslan som driver. 

Väskan är redan uppackad och nu ska jag bara sätta på en tvätt och ta en dusch, sedan blir det soffan nästa för mig. Imorgon ska jag hänga med familjen och gymma. Och heja på Tre Kronor.

Trevlig helg!

5 kommentarer:

Håkan sa...

Bra jobbat i skåne.Nu är det bara att köra på det inslagna spåret full fart framåt så kommer mer framgångar.Hälsar Håkan

Anonym sa...

Grattis till andra platsen! Bra jobbat :)/Sussi

Ulla-Britt Olsson sa...

Grattis, det gjorde du jätte-bra! Läste om den spännande duellen på golf.se. Fast jag läser din blogg nästan varje dag, kul tycker en som spelar Västmanlandsserien D50!

Malin sa...

Grattis :) / Uffe

Packelina sa...

Grattis Lotta! Vi har det bra här men längtar tills vi ska köra över killarna i spel och äta god mat. Lycka till på nästa tävling. KRAM