21 maj 2011

Rundorna i Tyskland

Sitter i Player´s Lounge på övervåningen av klubbhuset och dricker äppelsaft. I vanliga fall är det inget som jag tycker om, men den här tyska varianten är faktiskt god. Har inte hunnit skriva något de senaste dagarna, det har gått i ett. 

I torsdags startade jag på morgonen och gick två under. Efter rundan blev det träning och sedan stack jag ut med R8. Har fortfarande adrenalinet i kroppen ;) På kvällen grillade vi, mysigt och gott! Igår var det eftermiddagsstart och jag hade inte riktigt samma känsla i kroppen och låg tre över par efter 15 spelade hål. Då började det mullra och spelet bröts pga åska. Vi gick tillbaka till klubbhuset och avvaktade besked. Himlen var kolsvart men det höll sig på avstånd. Efter två timmar, kl 19 fick vi gå ut på banan igen. Jag visste då att jag var tvungen att göra birdie på ett av de tre hålen för att klara cuten. Bestämde mig för att gå all-in på att klara det och jag var verkligen grymt fokuserad. Gissa om det var en underbar känsla att då sätta birdieputten på sextonde hålet! Med den birdien och två följande par klarade jag gränsen precis! 

Idag startade jag tidigt och gick ut stenhårt med tre birdies. Sedan kom verkligheten ifatt en aning, men jag slutade på 70 slag (-2). Imorgon blir det en ny runda och sedan flyger jag hem. Äntligen ska jag få träffa min älskling!!!

Inga kommentarer: