13 maj 2011

Extraknäck som polis

Hjort!

Ja hörni, igår skrev jag två inlägg och båda två försvann tydligen idag. Min snälla mamma sparar dock allt jag skriver så jag har nu lagt upp intervjun med Maria igen. Får se om originalinläggen också dyker upp så småningom...

Andra rundan idag, jag gick två över, med bud på bättre. Får inte riktigt i puttarna. Men men, tävlingen är inte slut än och säsongen är lång, så det är bara att mata på. Jag och extramamma Johanna har spelat tillsammans i två dagar nu och imorgon går vi i ledarboll. Jag ligger alltså tvåa just nu.. Ska bli jättekul såklart!

VM-FINAL!!! Fy sjutton så bra! Jag kommer sitta klistrad framför tvn på söndag kväll, med Daniels landslagströja på! :) Det var en glad kille som ringde nyss. Jag vill också ha chans att vinna VM-guld, så otroligt häftigt!

Hände en grej på ICA förut. Jag såg hur en kille i 40-årsåldern stoppade något innanför tröjan, så jag blev skitförbannad, gick fram till honom och frågade vad han pysslade med. "Inget" sa han lagom oskyldigt, men jag sa att jag sett vad han gjorde. Då tog han fram trepacket Kinderägg, la tillbaka det på hyllan och sa att han hade så dåligt med pengar just nu. Varför i h-e stjäl man då Kinderägg? ;) Jag funderade i en sekund på vad jag skulle göra, men sa sedan att jag skulle säga till personalen. Han bad mig att inte göra det, men jag kände att det var det enda rätta. När jag vände mig om för att kika efter personalen smet han ut ur butiken och lämnade sin korg med varor. Jag hittade till slut en anställd och berättade. Han skulle kika på övervakningskameran, så vi får väl se om de hittar skurken..;) Så där får man lite spänning i vardagen om inte golfen räcker till ;)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Början på karriären som tantpolis ;) Kram

Anonym sa...

Jag tycker det är stort civilkurage och det ska du bära ditt huvud höjt i skyn för. Flera skulle göra som du. jättebra.

Anonym sa...

Seriöst, har han lämat tbx allt så varför säga till butiksarbetare/ansvarig!. Visst han gjorde fel men han tog inte med sig något ut! Har antagligen barn hemma som han ville ge något till. Ännu en gång man ska ALDRIG stjäla men med tanke på dagens samhälle så kan ja på ett lustigt sätt förstå. Snälla va inte så himla präktig!!!
Men jag är glad över att det går bra för dig!

Kram M

Lotta Wahlin sa...

Känner att jag måste kommentera.. Att han lämnade tillbaka äggen - det var ju bara för att jag två gånger sa till honom. Annars hade han ju tagit med grejerna ut. Jag anser inte att vi kan bygga vårt samhälle på att de som är fattiga ska kunna traska in i affären och ta för sig vad de vill ha. Hur fattiga de än är. Det funkar liksom inte så. Robin Hood pysslade med liknande, men så ser inte min filosofi ut och utifrån det agerar jag. Visst - nu var det en liten grej han tog, men det spelar ingen roll. Är man en tioårig kille som tycker det är coolt att visa polarna att man vågar - då är det en sak. Inte ok, men möööjligen lite förståeligt då han inte vet bättre. Men att som 40-åring snatta, nej, det är aldrig ok och då ska man få sitt straff anser jag.

Tycker det är rätt komiskt att jag blir kallad präktig. Där ser man.

Lotta Wahlin sa...

Btw - tack till er som är på min sida :) Kanske tantpolis vore intressant att bli efter karriären ;)

Anonym sa...

Tänk dej för när du går fram sådär bara, vill ju inte att det ska hända nått med dej. Personen kan ju snedtända, o så kan ju nått hända! Men stort plus för att du vågade!

/Sj

Anonym sa...

hur orkar man ens bry sig är frågan? Det finns värre saker i livet.