3 maj 2011

Kyligt

Ja vilket jäkla väder det blev idag när jag spelade. Kom några snöflingor innan jag skulle gå ut, men sen var det lugnt. På åttan började det snöa och jag tyckte det var skitkul och tog första bilden. En minut senare var green vit, så jag tog en ny bild. Och när jag hade slagit ut på nian och kommit in på fairway, ja då var det ett helt lager överallt. Ny bild. Dock inte lika kul längre, utan svinkallt, blött och snö i ögonen. Jobbigt att snön fastnade i spikarna under skorna. Sen blev det varmare och snön smälte, så jag kunde fortsätta. Men huu så kallt det var, låg i badet i en timme när jag kom hem!

Spelet gick rätt bra, men på slutet var mina händer så kalla att jag knappt kunde hålla i klubban och bollarna flög lite vildare än vanligt. Det blev dock inte så illa som när Daniel och jag spelade en klubbtävling för ungefär ett år sedan. Bästboll. 0 grader, regn och blåst. De sista sju hålen fick stackaren spela bästboll själv, för mina drivar flög 120 meter med en kraftig slice och järnklubborna fick knappt bollen att lyfta:) Händerna var så stela att jag höll hockeygrepp och slog mer slagskott än golfslag.

Nu blir det lasagne!

Inga kommentarer: