10 nov. 2010

Slapp eftermiddag

Snö i Sverige. Här känns det just nu väldigt avlägset med snö. Har ingen termometer men gissar att det är 8 grader. Längtar tills vi får snö, då ska jag köpa längdskidor. Pajen, som ju var här förra året också, berättade att det görs skidspår i skogen. Perfekt! Tills dess springer jag istället. Idag tog jag en riktigt lång runda, känns som jag sprang runt hela staden. 60 minuter i bra fart, vilket kommer göra mig till ett paket resten av dagen. Skönt att jag har laddat med filmer :)


Sofia såg förresten ett otäckt hundslagsmål förut. Två stora hundar, varav bara de ena hade koppel och synlig ägare. Den stackars hunden fick, efter att två män kastat sig på dem och till slut lyckats bryta slagsmålet, gå därifrån blodig. Är just nu väldigt glad att jag inte kommer vara hundvakt inom den närmaste framtiden!


 Den enormt breda gatan utanför gymmet, som just här är rätt fin, men som 100 meter längre bort är mer hålig än en Jarlsbergsost hehehehe... Undrar varför ingen städar upp skräpet till höger, när det går folk och räfsar löv överallt annars. Här skulle man inte kunna sätta sin fot utan att kliva på något skräp.




Här tycker jag att man ska bygga en golfbana. Jag kan rita den, gratis. Vore så perfekt. Nära till oss, granne med gymmet... Tänk att kunna spela 9 hål och sedan gå in och kötta på gymmet. Tror dessutom att jag skulle vara relativt ensam på banan. Kanske bara ha sällskap av Daniel, Björn och Niklas. En trevlig fyrboll...

Inga kommentarer: