21 nov. 2010

Hejdå Nizhnekamsk

Gääääsp ge mig en säng eller låt mig aktiveras! Landade för knappt tre timmar sedan på en av Moskvas flygplatser och tog en taxi hit till en annan. Nu har jag ätit lunch på Fridays och försöker få tiden att gå lite fortare. Det går sådär. Hoppades ett ögonblick på att kunna checka in väskorna redan nu och sticka in till stan, men incheckningen öppnar om fyra timmar. Fick syn på en väskförvaring men den var stängd för renovering. Gick runt och letade efter en stolsrad utan armstöd, så jag kunde lägga mig och vila - men nej, det verkar inte finnas. Tänkte att jag kan sätta mig i en lyxig lounge, men det gick inte heller eftersom den ligger innanför securityn. Betyder att jag måste fördriva mina sju timmar sittandes rak i ryggen här på flygplatsen. Tur att det finns internet i alla fall!


Vilken morgon det blev förresten. Taxi var beställd till 04.40. Klockan 04.35-04.50 stod vi utanför vårt hus i elva (11!) minusgrader. Stelfrusna och med hackande tänder lyckades vi till slut få tag på en bil, åkte iväg kl 05.05. Jag var lite småstressad då, milt sagt. Incheckningen stängde nämligen 05.45 och det tar normalt en halvtimme att åka dit, när det är sommarväglag. Det var det inte imorse, utan snorhalt och sliriga sommardäck. Tur att jag har en lugn sambo som fick mig att börja andas och hoppas på att jag kanske skulle komma iväg trots allt. För det gjorde jag ju.


Med största sannolikhet kommer jag aldrig åka tillbaka till Nizhnekamsk. Det är ju inte direkt så att jag känner att jag vill åka dit på semester och det ska mycket till för att det ska signas kontrakt där igen. Kändes därför lite konstigt att åka därifrån. Vet inte om jag någonsin åkt från en plats med vetskapen om att jag aldrig kommer tillbaka. Trist dessutom att lämna Daniel ensam, men som tur är har han ju Niklas, Helena och Thea.


Familjen Melin bokade resan, packade och flög igår. Kan gå fort i denna värld när det väl händer något på kontraktssidan :)


Det ska bli underbart att komma hem! Har så mycket tid att ta igen nu med tjejerna, Kalle+Hala, mamma och pappa, golfhallen, fikor på stan mm mm.







Inga kommentarer: