18 nov. 2010

18 november 2010

3 dagar kvar... Söndag kommer bli en låång resdag. Lyfter härifrån 6.30, landar 8.30 i Moskva, flyger till Amsterdam vid 18 och landar i Linköping runt 23. När jag sitter av mina 10 timmar i Moskva kommer jag knappast att rekommendera Lotta Wahlins resebyrå till folk runtomkring :) Jag hittade den perfekta resan från Moskva, är hemma i Linköping på ett kick och får dessutom ta med enormt mycket bagage med KLM. Tyvärr är dock inte flygplatsen här den mest trafikerade så det fick bli morgonflyget och därmed en lika lång resdag som om jag skulle flugit hem från Thailand...:)


 Får hoppas att Utair har en modernare flygplansflotta än Tatarstan Air. Som Helena Persson säger, det är som att flyga husvagn. Jag tog de här bilderna när jag satte mig i planet för att flyga hit, observerade skarvarna i taket, säten som lutade åt alla håll och såg ut att ha kraschat ett antal gånger och jag ska erkänna att jag blev sjukt nervös. Skulle det vraket verkligen hålla för en resa till? Det gjorde det :)




Idag skiner faktiskt solen! Kan räkna antalet soldagar under min tid i Nizhnekamsk på min ena hand. Hade tänkt gå till gymmet, men det får bli ännu en löprunda. Har varit så trött på sistone så behöver nog komma ut och ladda med d-vitamin :)


Dags att börja lägga fram vad som ska få följa med hem och vad som ska få stanna kvar. Jag har separationsångest från tallrikarna som jag köpte på IKEA, tycker de är så snygga och vill ta med dem hem, men Daniel föreslår att jag köper nya. Hmpff.. vill inte!

1 kommentar:

Johanna sa...

Men välkommen hem, även om det kanske inte blev som ni tänkt! Skönt att veta att du snart är på svensk mark igen så vi mammor inte behöver vara oroliga... :-)
Kram från Extramamma och Lillebror