11 juni 2010

Regn och rörig puttning

Tillbaka på hotellrummet efter rundan och en timmes träning. Trött! Det tar på att spela i regn, vilket vi hade sista nio. Som tur är har jag en snäll pappa som drar vagnen (mot sin vilja, han vill hellre bära:)), håller paraplyet när jag slår, gör rent bollen och kommer med något bra tips då och då. När det regnar är det underbart att ha caddie, det är ändå mycket att hålla reda på och många saker att hålla torra. Gick tre över idag, vet inte riktigt vad jag pysslade med. La bollen väldigt långt från flaggan vid inspelen och alternerade mellan att slänga bollen rakt i hål eller att treputta. Grejen är att jag känner att spelet finns där, måste bara hitta rätt klubba in till green och våga tro på att den är rätt. Då jäklar...!

Nä, nu får jag inte fastna framför datorn fast jag skulle vilja, en sväng till gymmet ska det bli!

Ciao!

Inga kommentarer: