13 juni 2010

Bogietåg

Sitter här i en soffa på Silja Europa, kikar ut på skärgården och lyssnar ofrivilligt på suomi pop. Enda stället på färjan där det finns internet, annars hade jag inte suttit just här. Inte favoritmusiken direkt :)

Vilken dag idag. Man blir aldrig klok på golf. Igår scorade jag bra, spelet var väl inte direkt superstabilt men jag knåpade ändå ihop det. Men idag, herre. Vaknade med en 90-årings kropp, stel och uschlig. Försökte värma upp, stretcha, tänja och studsa omkring för att komma igång, men nähä det gick inte. Hamnade på ett bogietåg som inte gick att stanna. Birdiesarna måste ha gömt sig i klubbhuset, till mig kom de inte i alla fall. Trodde jag skulle falla som en tung sten i resultatlistan men lyckades ändå sluta på femte plats. Det är jag hyfsat nöjd med. Även om jag hade tänkt vinna den här tävlingen. Så är det. Det kan inte alltid gå som man vill.

Tack pappa för caddandet och mamma för stöttningen och bolletningen från sidan av fairway! Och jordgubbarna såklart :)

Torkade jordgubbschips är nu inköpta. Får hoppas de är godare än Fruit Flakesen! :)

Inga kommentarer: