14 juni 2010

Handduksproblem


Äntligen hemma och en stund att sitta stilla. Det känns som att jag har varit vaken och igång sedan igår morse. Först en tafflig runda, sedan en skön löprunda (för att avreagera mig:)), en fika med mamma och pappa, en färjetur där jag gjorde mitt bästa för att få sova men ständigt stördes av fulla drägg i korridoren, en skallrande hytt och en granne i hytten bredvid som fällde ner sin säng så att det small på hela båten klockan tre imorse. Tror Silja Europa skulle må bra av en renovering och kanske lite skruvande på olika grejer för ett tag lät det som att hela båten skulle skaka sönder. Ja, jag är trött och klagig :) Klockan nio imorse rullade i alla fall finbilen in i härliga Linköping igen.


Nu har jag packat upp, sorterat tvätt, tvättat, packat igen, hämtat flygfodralet till golfbagen uppifrån vinden, betalat räkningar... Kvar på listan: att städa till Harry, köpa några bars och att sova. Om tre timmar rullar bilen tillbaka norrut mot Skavsta.


Torktumlaren är i full gång nu med att torka den nytvättade golfhandduken. För er som inte spelar golf: man har en handduk med sig när man spelar, sittandes fast på bagen, för att torka klubborna eller händerna om det regnar. Eller... som jag, för att snyta sig. Det blir ju nämligen ibland så när man spelar och det är kallt, att näsan börjar rinna. Det enda torkredskapet är då handduken. I vanliga fall är det inga problem, det är ju bara jag som rör och använder min handduk, men i Finland var käre pappa handduksansvarig för att kunna göra rent min boll på green och tvätta klubborna. Förlåt förlåt att jag inte hade någon näsduk. Nu är dock handduken tvättad!! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tar med några näsdukar - dom är bra för näsan! Så tar du med BOLLhandduken - den är bra för bollar!

Lotta Wahlin sa...

Ok. Det var snällt. Men då får ni ta med callawayhandduken, den är bra för HÄNDERNA! :)