6 juni 2010

Dagens träning

En härlig träningsdag på Landeryd är över.. Idag körde jag inspel mot green från olika avstånd. Gjorde den övning som jag förklarat tidigare, där jag lägger ut högar om 10 bollar. Började med 30, 40, 50 och 60 meter, slog fem bollar från 30 meter, backade till 40, fem bollar och fortsatte så. När fem bollar från varje hög var slagna gick jag fram och kollade resultatet och samlade ihop de bollarna. Började om från 30 och körde på. När dessa bollar var uppslagna gjorde jag samma sak från 70, 80, 90 och 100 meter. Därefter 110, 120 och 130 för att avsluta med 30, 40, 50 och 60. Två timmar tog träningen och det kommer ge resultat, det känner jag!


Efter den träningen blev det puttning. Körde en övning som aldrig tog slut, misslyckades hela tiden på den sista bollen (iofs hoppig green just där, men sur blev jag:)) men så till slut klarade jag den och lyckan var total :)


Next:





Inga kommentarer: