16 juni 2010

Dränkt katt...

... det är jag just nu. Det bara regnar och regnar. Banan är dyblöt och pro-amen blev inställd. Hoppas att det torkar upp lite till imorgon så vi kan spela. Annars får de korta ner tävlingen, det har hänt förut.. Får vänta och se!

Var ute och gick de sista nio förut, eftersom jag bara spelade de första igår. Trodde ju att jag skulle få 18 hål i kroppen idag. Men men.. har spelat banan en himla massa gånger innan så det är lugnt, men ville ändå kika lite så jag har koll exakt hur jag ska sikta osv.



Så här ser det ut vid våra tees. På vart tredje hål finns det kylboxar med vattenflaskor. Skönt, så man slipper packa bagen full med vatten på ettan... Detta är likadant på alla LET-tävlingar.

Rangen på förmiddagen. Blöööött! Tur att det finns många mattor med tak här! I vanliga fall står vi alltid ute på gräset. Även där finns det boxar med vatten. Dessutom finns det alltid hinkar med vatten och borstar, så man lättare ska kunna göra rent klubborna.



Fullt med spelare, caddies, bagar, klubbmärkesrepresentanter och paraplyn under taket på rangen :)


Efter en dag med träning ska jag nu sticka tillbaka till Ascona och ge mig ut på en löprunda. Hoppas på uppehåll då, jag har fått nog med regn!! :)

Imorgon startar jag (förhoppningsvis) 13.10. Skönt med lite sovmorgon!

Inga kommentarer: