9 juni 2010

Fruit Flakes

Gick omkring i taxfreen igår och var sugen på något gott. Det största utbudet var såklart godis, men eftersom jag inte har ätit det på x antal år var det inget alternativ utan valet föll på Fruit Flakes, torkad ananas, banan och äpple. Lät gott. Det var det inte. Nyss hemkommen från en löprunda och blodsockernivå i nivå med grundvattnet i Sahara gjorde jag ett nytt försök, men nej, de var inte ens godare då. På söndag tänker jag göra ett nytt försök och satsa på de torkade jordgubbarna. De borde väl vara goda?! :)


1 kommentar:

danme sa...

Jag har börjat äta lågkolhydratkost och jag har märkt en *väsentlig* förbättring i hur trött man blir efter att ha tränat. Tidigare om jag tränat på förmiddagen så har jag sovit mig igenom halva eftermiddagen, men nu när jag tränat så har jag i princip återhämtat mig redan när träningen är avslutad. (Däremot kan ju kroppen i sig kännas sliten, men jag är fortfarande "pigg", dvs har en bra blodsockernivå.) Jag kan rekommendera det starkt! (Jag äter LCHF, men jag skulle tro att även GI eller Atkins skulle göra skillnad.)