17 juni 2010

Inställt pga regn

Det blev inget spel idag. Vid 12 bestämdes det att banan var ospelbar pga allt regn som kommit. Hela eftermiddagen har det varit fint väder så det är bara att hoppas att det torkar upp. Jag stack ut till banan och tränade, riktigt bra pass. Nu är klockan snart 18 och jag ska åka tillbaka till lägenheten, köra ett fyspass och sen blir det middag på stan med mamma och pappa. Och en glass med tjejerna efteråt :)

Igår eftermiddag gav jag mig ut på en löprunda i regnet. Hade tänkt springa en halvtimme, det är lagom under tävling, men lämnade klockan hemma så att den inte skulle drunkna i allt vatten. Sprang, sprang och sprang, lätt kändes det och regnet svalkade skönt. När jag kom hem visade det sig att jag sprungit i 50 minuter. Låg parkerad i en fåtölj hela kvällen med värkande ben :) Så på ett sätt var det skönt att det inte blev tävlingsspel idag, en dag att vila upp benen :)

Tävlingen blir troligen 54 hål nu, håller tummarna att det inte kommer mer regn.Om en dag till skulle få ställas in kan sista rundan skjutas till måndag. Vi får väl se.. Jag har en flight hem söndag kväll så kom igen nu Pohlman och ge oss sol! :)

Gå in här för att följa tävlingen:
www.ladieseuropeantour.com

Ha en skön kväll!

Inga kommentarer: