15 feb. 2009

Lounge i Melbourne

En av de finaste loungerna finns i Melbourne och jag har lyxen att fa vara har just nu. Har just druckit en kopp te (den har veckan har jag troligen druckit fler koppar an en engelsk gammal dam!) och ska strax hugga in pa salladsbuffen. Internet finns det aven om min datorn inte ville connecta, sa nu far jag sitta vid en av de fasta.. Men men, kontakten med omvarlden far jag aven om min skrivna text blir utan prickar..

En mycket tung dag pa jobbet idag. Manga tankar snurrade tyvarr i huvudet, om beskedet jag skulle ge efter rundan, men det verkar overraskande nog finnas en tolk pa plats sa jag slapp det besvaret.

Jag slog anda hyfsade slag, drivern skotte sig och jarnslagen var bra, men hjalp vad jag puttade illa. For forsta gangen nagonsin garvade jag (aven om det inte var med hjartat) at en missad putt, nar jag pa 15e lippade annu en enmeters birdieputt. Det gick liksom inte att satta dem idag! Jag overvagde att borja putta med en wedge istallet, bara for att bryta monstret (tanken var att skriva ett o med tva prickar, men ordet monster passar ganska bra i sammanhanget) men behall puttern och avslutade med tre hyfsade tvaputtar.

80 slag, for andra gangen den har resan. Det ar sa javla (ursakta spraket) daligt att jag blir forbannad. Pa vagen hem nu tanker jag glomma scorerna, placeringarna och ovrigt jobbigt skit och istallet se resan som ett traningslager, dar jag har fatt mojlighet att trana hart under bra forhallanden, spela in mig med mina nya klubbor, fortsatta jobba med svingandringarna, testa om knat holl for fyra tavlingar i rad (vilket det gjorde) och sist men inte minst fatt njuta av solen i fyra veckor. Det ar fa forunnat att fa resa och leva som jag gor, och aven om det ibland ar fruktansvart tungt nar man inte spelar bra, galler det att plocka fram det positiva och blicka framat. Nu vantar ett par veckors underbar ledighet hemma i Linkoping och sedan kommer jag sticka ivag pa nagra olika traningslager. Nar sasongen drar igang i slutet av april, kommer jag att vara mycket battre forberedd!

En harlig liten resa vantar de kommande dygnen. Flyger ikvall upp till Sydney, dar jag ska forsoka hitta nat hyfsat hotell nara flygplatsen. Nagra arenden, lite shopping och forhoppningsvis en loprunda har jag tankt hinna med innan planet lyfter vid halv fem pa eftermiddagen. Landar sedan i Stockholm tisdag formiddag och hoppas hinna med forsta basta tag hem till underbara Linkoping! Langtar sa otroligt mycket dit!!

Jag hoppas er sondag blir valdigt mycket battre an min! :) Kram!

Inga kommentarer: