31 dec. 2008

Gott Nytt År

Nu är det bara några timmar kvar av 2008 och ännu färre tills jag ska göra mig iordning för kvällen, så jag passar på att skriva lite om det gångna året medan jag ligger här halvsovande i soffan och äter popcorn.. Vilken elitidrottare va? :) Grejen är att jag har varit så duktig de senaste veckorna med tuff träning på gymmet, en massa rehab och ett ständigt motionscyklande, som för övrigt måste klassas som en av de tråkigaste träningsmetoderna, att jag nu har gett mig själv helledigt det kommande dygnet..

2008.. Kom trea i Sydney i januari, halkade i en australiensisk trappa i februari (ja Anna, lovar att ta hissen:)), tillbringade större delen av mars i Spanien, gjorde HIO i april i Skottland, vann i Turkiet och började spela beachvolley i Trädgårdsföreningen i maj, spelade Barndiabetesfondens tävling på Landeryd i juni, blev lottad nästan varje tävling i juli med Gwladys och Raf så fick slipa på franskan, vann i storm och regn i Wales och njöt av Lassekonserten i augusti, september bjöd på fin middag på Sjömagasinet och ett besök på Disneyland i Paris, i oktober njöt jag av två veckors semester i Thailand medan en tävling i Marocko, en veckas hårdträning i Spanien och utnämnandet till Årets Idrottskvinna i Linköping fick november att gå lite fortare än vanligt och under årets sista månad tillbringade jag tyvärr två veckor i Dubai med en knäskada och kunde bara spela 34 hål under den tiden men fick också två sköna veckor hemma med trevligt sällskap:)

Som vanligt har året gått ruskigt fort, men när man tänker tillbaka så inser man att man har fått ganska mycket gjort. Skumt nog landade antalet resdagar på exakt lika många som förra året, 260! Jag slutade femma på rankingen och besökte 18 länder. Men mest stolt är jag över att jag lärt mig dricka te, så en fika för mig är inte längre ett glas isvatten utan ett gott fruktigt te!

Tippade ju rätt på LHCs match igår och tycker att jag borde kvala in som co-spelexpert på Corren.. Men ok. Jag ska bevisa att jag kan, på matchen på lördag! :)

En stor kram till familjen på Åland!! Tack för all stöttning! Och pappa - jag har lärt mig hur surroundsystemet funkar, iaf nästan..:)

GOTT NYTT ÅR!!

Inga kommentarer: