10 dec. 2008

Strök mig

Mitt jäkla knä har inte blivit bättre, tvärtom. Idag var det mer svullet än igår, och efter ett snack med min fystränare Dan bestämde jag mig för att stryka mig från tävlingen. Det är inte värt att riskera att förvärra skadan.. I januari när jag sticker till Australien och den nya säsongen vill jag vara på topp igen! Det känns jättejobbigt, jag vill så gärna spela och jag har sett fram emot det här tävlingen hela året. Men hälsan kommer alltid först och ibland får man fatta såna här beslut.

Jag har testat att spela nio hål två dagar i rad och spelet kändes rätt bra. Mina nya klubbor funkar som de ska, även om det är en lite annorlunda känsla som alltid när man byter klubbor. Men men... nu blir det att åka hem och träna inomhus ett tag och framförallt gå till botten med knäproblemet. Jag bokade om min flight så jag inleder födelsedagen på lördag med att resa:) Ska bli extra skönt att komma hem nu till jul och köpa julklappar (har inte köpt en enda!), pynta lägenheten och äta lussebullar!!

Nu ska jag kolla film, har inga tecknade kvar så det får bli nån gammal klassiker... KRAM!

Inga kommentarer: