18 dec. 2008

Gran

Nu står äntligen min gran inne i lägenheten. Jag har i flera dagar tänkt åka och köpa en gran, men först igår tog jag tag i letandet. Hittade en fin redan på första stället, så nu står den än så länge oklädd i vardagsrummet. Vi har alltid haft som tradition att klä granen den 23e, men när vi nu för första gången inte ska fira jul i mammas och pappas hus utan hos mig, är det mina nya regler som gäller:) Och jag vill få julkänsla och granlukt i lägenheten redan nu!! Ska bara köra några timmars julgransfotstest för att se om den klarar att hålla granen stående, det kändes lite instabilt först nämligen. Typiskt när jag hittat en så snygg fot i gjutjärn!!

Dagarna rullar på, jag cyklar på gymmet och kör överkroppsträning och rehab däremellan.. Igår tränade jag puttning i golfhallen men det är ju sååå tråkigt. Där krävs det självdisciplin! Samtidigt vet jag ju att det ger resultat när säsongen drar igång så jag kommer fortsätta tvinga dit mig själv..:) Svingade några försiktiga svingar också, men vågar inte dra på nåt alls pga knät.. Bättre att vänta ytterligare några dagar..

Imorn ska jag åka tåg, till Stockholm för ett möte och förhoppningsvis lite julshopping. Ska ladda med två bra filmer också att kolla på på vägen.

Ciao!

Inga kommentarer: