12 dec. 2008

Äventyr i Dubai

Mamma och pappa var snälla och skjutsade mig till flygplatsen och just som vi skulle kliva ur bilen kollade jag för säkerhets skull på biljetten. Vi stod utanför fel terminal. De sköna timmarna som jag hade planerat i en fin lounge i terminal 1 förvandlades till några sega på ett stenhårt golv i terminal 2, en bra bits bilresa från ettan. Tänk om jag nån gång kunde kolla sånt i förväg. Ju mer jag reser, desto mer disträ blir jag med såna grejer..

Tills jag gått igenom säkerhetskontrollen kändes allt bra, men sen... Endast fyra gater är ett varningstecken, en foodcourt bestående av Macke D och en liten kebabrestaurang ett annat och när dessutom mobilnätet lägger ner, adaptern inte funkar i vägguttaget och det inte finns något trådlöst internet - då var taxiresan tillbaka till Marinan inte långt borta...:) Nu har det mesta löst sig, jag hittade en passande adapter i taxfreen, satte mig på datorfodralet som gjorde stengolvet lite mindre stenhårt och plötsligt fanns internetet där..

Det blev inget Turkiet den här gången. De ville att jag skulle vara där hela lördagen och även söndag morgon, men jag sa att jag inte ville tillbringa hela födelsedagen där och att mitt knä måste åka hem och få behandling så fort som möjligt.. Så nu är det Stockholm och Linkan nästa..!

Nu har jag i Dubaitid varit 25 år i 47 minuter, grattis mig!! :)

Kram på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe, Terminal 2! En klassiker. Därifrån går bara flighter till Pakistan, Iran och Afghanistan. Den ligger dock bara en tiominuters taxiresa från Terminal 1, om man inte kör en omväg via Sharjah eller annat... då kan det lätt ta en timme eller mer... Man har kommit fram till att ca 30% av Dubais trafikanter är vilse och bidrar till det stora trafikproblemet. Det går inte att köra efter skyltar i Dubai och om man inte vet exakt vart man ska och vilken väg, så hamnar man fel och förlorar direkt en timme. För övrigt är stan i princip obeboelig av detta och andra skäl. 40+ grader 6 mån om året är inte heller någon hit. 1500-2000SEK per golfrunda på de få banor som finns...osv
Krya på knät.
mvh/Läsare i Dubai