11 dec. 2008

Ännu en dag i Dubai

Inledde dagen som vanligt på gymmet där jag trampade motionscykel i en halvtimme och sedan körde bål- och stretchövningar. Jag kommer bli grymt vältränad i överkroppen, eftersom det är det enda jag vågar göra nu med tanke på knät...:) Efter gymmet gick jag bort till sjukgymnasten som gav mig lite olika behandlingar och en grymt ond, men säkert väldigt bra, massage på vänsterbenet..

Dags för lunch och upp till Players Lounge, där förmiddagens spelare började droppa in efter avslutad runda. Lagom kul att sitta där och höra alla snacka om sitt spel, när man inte vill hellre än att få gå och ut krossa den där jäkla banan, men har ett förbaskat knä som hindrar en.. Statusen på det är förresten ungefär samma som de senaste dagarna. Tror jag måste byta ut Voltarenet mot nåt starkare snart..

På eftermiddagen låg jag några timmar på beachen, jag vill ju iaf få ut nåt positivt av den här resan..:) Och nu på kvällen åt vi middag på Hard Rock Café, den där lilla byggnaden som jag tog kort på för ett tag sen.. Tyvärr hade de inte min favoritdryck, vattenmelonjuice..:( Men men... får se till att skaffa en smoothiemaskin så jag kan mixa min egen i framtiden, det är ju så grymt gott!

Nu längtar jag verkligen hem! Fast nyss fick jag ett mail från arrangörerna av Turkiettävlingen som vill flyga dit mig på lördag för att göra intervjuer och promota tävlingen inför nästa år. Jag svarade att det går bra, men att jag vill vara hemma i Linköping lördag kväll, så jag kan fira födelsedagen!! :) Får se vad de säger..

Ha en skön kväll!! Kram!

Inga kommentarer: