3 dec. 2008

Knät mår bättre

Ännu en kväll på Starbucks... Vi är samma folk som sitter här varje kväll och personalen hälsar glatt. Affärsiden är att internet ska vara gratis hos dem och att folk förhoppningsvis handlar medan de sitter här, men ingen av dem omkring mig har köpt nåt:) Det luktar iaf väldigt gott av kaffe och en del av kakorna ser riktigt goda ut så snart kommer jag nog att köpa nåt:)

Var hos en sjukgymnast idag... Hon hittade troligen felet med mitt vänstra knä som ju har varit svullet och gjort ont sedan i söndags... Muskeln på utsidan av låret är för tajt medan muskeln på insidan är för svag. Det har gjort att knäskålen har vridit sig och skavt när jag har sprungit och tränat för mycket. Fick en stretchövning som kändes, det lovar jag, så jag hoppas att det kommer ge resultat. Knät har förresten varit mycket bättre idag, jag kunde till och med slå några slag på rangen utan att det gjorde ont. Jag ska fortsätta vara försiktig, men förhoppningsvis kan jag öka träningsmängden efterhand... Har ju bara spelat 16 hål hittills, vilket är bra mycket mindre än jag hade planerat. Min uppladdning inför tävlingen har alltså inte riktigt blivit som jag tänkt, men man måste lyssna på kroppen!

Nu ska jag gå upp i lägenheten och kolla på film... Ha en skön kväll! kram

Inga kommentarer: