15 juli 2010

Tsotsi

Vilken kross, total dominans. De två stora starka hockeygrabbarna fuskade med hjälp av golfbil, men inte hjälpte det! :)



Hann spela 16 hål, sen öppnade sig himlen. Ööööösregn. Trodde jag skulle spolas bort när jag försökte gå åt rätt håll med paraplyet framför mig.

Just nu är golf så barnsligt lätt. Gick två under igår och två under idag. Slagen sitter och närspelet är bra. Men det är farligt att tänka så för det är då den här jäkla sporten slår tillbaka med full kraft. Så sitter man där med 18 dubblar i scorekortet. Så nej, jag har inte skrivit att det går bra nu. Kämpa, kämpa, träna, träna...

Så vad ska man kolla på ikväll? Såg att det finns en film med Morgan Freeman. Han är en av mina favoritskådisar. Tänk bara The Bucket List och Nyckeln till frihet. Underbara filmer och han är alltid riktigt bra! På tvåan ikväll visas Tsotsi. En film som utspelar sig i en kåkstad utanför Johannesburg. Jag såg den på bio när jag var i Sydafrika för några år sedan. Det var tre rätt skraja tjejer som skulle köra hem efteråt. Särskilt några dagar senare när vår bil fick motorfel på motorvägen mellan Johannesburg och Pretoria. Då var vi inte kaxiga. Nu kan man garva åt det men då ville jag mest gråta :)

Inga kommentarer: