6 juli 2010

Blandat tungt och glatt

Vi är i Stockholm, närmare bestämt på Sjöfartshotellet på Söder. Ett varmt, litet rum där Harry, husse och matte ska bo till på lördag. Jag spelar tävling på Körunda i Nynäshamn, Daniel tränar och hejar på mig och Harry sover, äter och håller tassarna för mig :)

I helgen var vi på Åland, sköna dagar med ett ledsamt slut. Börjar tänka mycket, vad är mest värt, vilka beslut ska man fatta? Hur blir jag och mina närmaste mest lyckliga och får så mycket tid som möjligt tillsammans? Det är det som många missar. Livet handlar inte bara om att jobba skiten av sig, familj och vänner är värt mycket, mycket mer när det väl drar ihop sig. Det har jag insett det senaste halvåret. Jag är glad att jag gjorde det vid 26 års ålder. En koppsnurr spelar liksom inte så stor roll längre och jag blir väldigt glad för småsaker, som jag inte ens brydde mig om förut.

Idag klev jag upp tidigt, körde några mil söderut och spelade sedan in banan. Gillar den! En ängsbana med några skogshål och en hel del doglegs. Efter rundan tränade jag puttning, det behövdes efter förra veckan när jag brände i stort sett allt. Incheck på hotellet, en löprunda 0ch sedan shopping på stan. Panikhandling av bröllopsklänning. Någon hade visst missat att berätta för mig om en kompis bröllop på lördag så jag hade självklart inte packat finklänning:) Hittade till slut en som blir riktigt bra!

Nu har vi precis kommit tillbaka till hotellet efter att ha kollat fotbollen på O´Learys. Goda ribs!

Nu är det dags att samla ihop pengar till Cancerfonden igen. Jag bestämde ju i början av året att skänka 10 kronor per birdie som jag gör på tävling under året, och jag lägger nu till 300 kronor per eagle! Så nu är det upp till er om ni vill haka på. Antingen att ni hänger med mina resultat och skänker samma summa som jag, eller om ni vill köra ert eget race med era birdies. De som ni gör på tävling från och med nu, eller kanske till och med även under sällskapsspel? Alla bidrag gör skillnad. Snälla, låt fler överleva sjukdomen. Jag tror att alla känner någon som blivit sjuk. Jag kan räkna upp så många att mina fingrar inte ens räcker till och jag har tyvärr även drabbats själv. Tänk en framtid där alla överlever cancer om det upptäcks i tid!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser att du gjort 33 birdies så här långt. Kan du länka till insamlingssidan? Kram