30 juli 2010

Begravning

Suck vilken jobbig dag. Körde ett gympass på förmiddagen för att tänka på annat, men snart var det dags för begravning av min farbror. Tungt, tungt. Undrar hur musik kan locka fram så mycket känslor. Så fort det spelades musik kom tårarna. Kanske för att det är så vackert och enkelt på nåt sätt. Nu är det i alla fall över och det känns nog lättare för oss alla.

När jag satt där på bänken i kapellet tänkte jag mycket på cancer. Den tog Per och har tagit så många andra. Det känns bra att hjälpa till genom mina birdiepengar, som jag kommer överföra när säsongen är slut. Bara senaste tävlingen blev det 110 kronor. Många bäckar små, förhoppningsvis kan det göra skillnad i framtiden. Jag vill inte att fler ska behöva sörja någon på grund av cancer.

Nu på kvällen var det familjeturnering i bowling. Och vinnaren blev: moi! En mycket viktig strike i näst sista kastet (vad heter det?) avgjorde. Viktigt för stämningen kan jag säga. Hatar att inte vinna!

Imorgon blir det träning på Landeryd på förmiddagen och sedan sticker jag till Skavsta för att flyga till Riga!

Nu får det sluta regna. Känns ju som höst redan. Minst 1,5 månad kvar innan det är dags för höstlöv!

Godnatt!

Inga kommentarer: