11 juli 2010

Seger på Svenska Touren

Sitter på altanen hos svärmor och svärfar och har just ätit en god frukost. Daniel ligger fortfarande och sover och jag försökte jag också, pressade allt vad jag kunde, till tio, sen gick det inte längre. Jag kan inte sova längre än så! Då kryper det i hela kroppen och jag måste upp! :)

Hann inte skriva så mycket igår. Direkt efter tävlingen var det prisutdelning, därefter åt jag en lunch på fem minuter, tog bilen och körde hit där jag bytte om för att sedan ta en taxi till Stallmästaregården för Kronwalls bröllop. Missade själva ceremonin men fick en jättegod och trevlig middag. Stort grattis till er och tack för en kul kväll!

Så sjukt skönt att vinna igen! Jag har känt hela säsongen att spelet har funnits där, men jag har inte riktigt lyckats få till bra scorer. En koppsnurr för mycket eller någon miss här och där. Sånt som kostar seger. Den här tävlingen däremot har jag kört på, känt redan från början att banan passar mig och spelat aggressivt och utan rädsla hela vägen. Nu vet jag att jag fortfarande kan, även om jag aldrig tvivlat innerst inne.

Jag spelade väldigt bra första nio, låg tre under vid vändningen. Efter fem par passerade jag leaderboarden där ledarinnan låg på -5 och nästa på -4. Treputtade på 15 för bogie och hade därmed tre slag upp, kämpigt med tre hål kvar.. Slog mitt livs slag, limmade en järnfemma på sextonde green och kunde göra birdie. Två slag, två hål. Med två avslutande par trodde jag att det var kört, eftersom jag inte hade en blekaste om vad som hände två grupper bakom. De tjejerna hade det tungt på just hål 16, så plötsligt låg jag i ledningen, vilket höll i sig hela vägen och till slut vann jag med tre slag! Härligt!

Jag spelade för dig Per den här tävlingen. Så vill tillägna dig segern.

Inga kommentarer: