24 jan. 2012

What doesn't kill you...

...makes you stronger!

Tänkte förtydliga det här med ryggen. Det är ju ingen ny skada som har uppkommit nu utan det är samma problem som jag har haft sedan i augusti. Sedan den där rundan med vänsterklubbor... Under hela hösten hade jag rejält ont men valde ändå att tävla klart i Europa för att sen åka till Kina. Åt smärtstillande under hela perioden för att klara av smärtan. I Kina kändes ryggen helt okej i värmen, men när jag kom hem blev den sämre igen. Körde mycket rehab innan Dubairesan men väl på plats där slet jag troligen upp allt igen. Jag har hela tiden tänkt att det kommer bli bra, men med facit i hand (röntgenbilderna) inser jag att det är ordentlig vila och rehabträning som gäller. Eventuellt kommer jag att hoppa över tävlingen i Marocko i mars, för att verkligen hinna ge kroppen tid att läka. Jag vill inte fortsätta ha ont, det måste bli bra nu! Jag får hjälp av väldigt duktiga människor, vilket känns tryggt.

Jag tänker åka till Spanien i vilket fall. Betydligt skönare att vara där i värmen än här hemma:) Får helt enkelt fortsätta med fysträningen, puttningen och rehaben där...

Tack alla ni som hört av er!! Det värmer! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Krya på dig i den spanska värmen :)

Själv ska jag försöka behålla lite av min löpkänsla från sommaren på de snöiga motionsspåren i Sverige. Har inte riktigt förstått varför jag anmälde mig till Göteborgsvarvet ;)