13 jan. 2012

Julafton idag?

Röntgade ryggen imorse. Magnetröntgen, vilket innebär att man åker in i ett avlångt rör. Klaustrofobi, javisst. Tidigare har jag röntgat knät och då är det bara benen som är inne i röret, men denna gång fick jag ligga mitt inne i det. Låg på helspänn och fokuserade på att inte få panik :) Kommer dröja några dagar innan jag får svar, bilderna ska analyseras av experter i Barcelona. Hoppas att de ser vad som är fel, och att det går att rätta till...

En annan sak:
Mötte en man idag som, om vi uttrycker det så, är stamkund på systemet...

Mannen: "hej på dig, fint väder idag"
Jag: "njae, det blåser ju väldigt mycket, tycker du inte?"
Mannen: "jo det gör det ju, och kallt är det"
Jag: "ja det är ju det" och ska precis säga hejdå och smyga iväg när mannen säger: "God Jul"

Aaaasgarv :)

Undrar om han menade i efterskott eller i förskott. Kanske både och? Eller så låtsas han att det är julafton varje dag, tänk att få öppna paket och äta gott 365 dagar per år.

Ha en mysig fredagskväll!!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Han kanske vill ha julafton varje dag så att han kan dricka glögg mfl drycker som hör julen till? Verkade ju vara glad i alla fall ;) Kram

Anonym sa...

Det var nog tomten som var ledig nu.