23 jan. 2012

Inflammation i ryggen


Jag är lite småless. Fick svar på röntgen. Det positiva är att det inte var nån disk eller annat som kunde vara allvarligare. Det negativa är att det är en inflammation på stället där det gör ont. Och hur blir man av med en inflammation? Jo genom att vila. Jag har bestämt att jag ska bli bra, helt frisk tills säsongen startar, vilket betyder att jag måste ta det lugnare nu. Ska träffa sjukgymnast-Åke imorn och lägga upp en plan och gå igenom övningar. Det jag måste undvika är rotationer, det är då det gör ont. Golfsvingen är en jätterotation, så jag får helt enkelt avvakta med teknikträningen och fokusera på puttning och fys. Känns apa. Vill ju bara träna, träna, träna. Men hälsan går först. Och det är skönt att veta vad som är fel, så man kan behandla och åtgärda på rätt sätt..

Annars då.. Körde ett intervallpass på cykeln imorse, kom hem, åt och somnade! Lyx att få göra det en vardag, jag vet:) Älskar livet som proffs trots skador och slit:)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gå till en Kiropraktikor, bäst i stan är Sven Örup, St Larsgatan!
Han har hjäpt mig flera ggr med ryggproblem!

Anonym sa...

Vila är det tråkigaste som finns men tyvärr nödvändigt ibland...Träna lugnt o Krya på dig! /Tina

Anonym sa...

Krya på dig!
/G