7 mars 2011

Svar om C&S Nail

Ni som har hängt med ett tag vet att jag i somras fixade naglarna på C&S Nail och att nagelbanden efter ett par dagar svullnade upp, började vara och gjorde sjukt ont. Jag fick en kommentar häromdagen, som menade att jag i detta inlägg "dräpte" företaget genom att skriva inlägget och att jag bara hade otur. Kan inte låta bli att svara på denna kommentar.

Jag hade inte hört något alls om C&S Nail innan jag gick dit, och eftersom det var billigt passade jag och Helena under vår fikastund på att fixa våra naglar. En helt vanlig manikyr, som jag har gjort hur många gånger som helst, runt om i världen. Alltid utan problem. Denna gång klippte de dock bort själva nagelbanden och på vänster ringfinger (som drabbades värst av var) började det blöda eftersom de klippte för mycket.

Dagen efter började banden svullna upp och ytterligare någon dag senare var tre fingrar på vänsterhanden rejält svullna och var syntes tydligt under huden. Jag åkte till Mellerud för att tävla precis i dagarna och under inspelsrundan försökte jag tejpa fingrarna för att kunna hålla i klubban. Det gjorde fruktansvärt ont. Pro-amen dagen efter var jag tvungen att stå över, jag kunde inte svinga. Det blödde och varade sig riktigt mycket, skitäckligt.

För att göra en lång historia kort: jag gick till vårdcentralen och fick rådet att dränka bandage i alsolsprit, linda in det runt nagelbanden och tejpa plast runt om. Så skulle jag ha fingrarna så mycket som möjligt. Under de två veckor som det höll i sig spelade jag två tävlingar, och för att överhuvudtaget kunna spela åt jag x antal voltaren och alvedon (blev många fler än rekommenderat) och tejpade fingrarna stenhårt. Det var det enda sättet att kunna genomföra tävlingarna (och mitt jobb).

Nu i efterhand har jag hört fler som är missnöjda med salongen. Helena fick som jag skrev då också symptom, även om de var mildare än mina. Anledningen till att det gick som det gick är helt enkelt att deras verktyg var smutsiga. Det är inte otur - det är dålig skötsel och dåliga rutiner!

I och med att jag har min blogg såg jag ett tillfälle att varna folk för att gå till salongen. Jag anser inte att jag "dräper" ett företag genom att skriva om det här, men det vore fel att inte skriva något alls. Jag vill inte att andra ska behöva lida så som jag gjorde!

Jag har inte gått tillbaka dit, och tänker inte heller göra det, men jag hoppas självklart att de har skärpt sina rutiner. För som anonym påpekar, konkurrens krävs och priserna får gärna sänkas runt om i stan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vet inte om salongen skärpt rutinerna men tror att de bytt namn. Självklart är det bra med konkurrens men då ska det vara enligt de regler och föreskrifter som finns!