28 mars 2011

Jetlag


Så var del 1 av 3 avklarad, har landat i Amsterdam och sitter i en fåtölj i en lounge, dricker vatten, surfar och äter nötter. Fick precis reda på att det skiljer två (!) timmar till Marocko från Sverige, eftersom de inte har gått över till sommartid (under vintern är det en timmes skillnad). Kommer alltså att landa runt två svensk tid. Kul i jul. Stackars roomie Johanna som kommer bli väckt mitt i natten när jag stövlar in med två stora väskor och som vanligt när man försöker vara tyst, kommer jag förmodligen tappa saker, gå in i dörrar och vara allmänt högljudd ;)

Än en gång fick vi säga hejdå Daniel och jag, denna gång blev jag inte lika ledsen som vanligt eftersom det "bara" handlar om två veckor, men fan vad jag fortfarande hatar att åka ifrån honom. Kan ju tycka att jag borde ha vant mig efter det här särboåret, men nej, jag kommer aldrig att vänja mig vid det. Vi lyckades i alla fall pricka in resorna ganska bra, den här veckan kommer han vara i norra Sverige på det första VM-lägret, samtidigt som jag är i Marocko. Sedan är han borta några dagar till någon annanstans i Sverige på nästa läger. Får se om jag åker hem till Linköping då eller om det kanske blir ett besök på Åland... Vill träffa mamma och pappa och bli lite ompysslad, samtidigt har jag inte varit hemma på tre veckor då. Vi får se hur det blir :) Kommer förresten ha varit i Linköping i totalt 25 dagar under årets första tre månader. Kanske blir det en nytt pers i antal "bortahemifråndagar"? :)

4 kommentarer:

Håkan sa...

Kör hårt i Marocko.

Anonym sa...

Kom hit! Saknar dig i stan :) Kramar Anna

Anonym sa...

Nu är vi tillbaka i kalla Norden eftter vårt träningsläger i Spanien. Vi spelade ungefär 250 hål så nu är vi på G :) Hoppas du har det bra i Marocko! Kram från mamma och pappa

Anonym sa...

Just hemkomna till Åland delar vi dina tankar om lugnet och tystnaden när man kliver ur bilen. Lite fågelkvitter och suset från träden ger en total harmoni!
Man får en skön känsla i kroppen!
M