30 mars 2011

Marocko

Äntligen tid att blogga! Nätet på hotellet är uselt på kvällarna så jag får se till att passa på när jag är här på klubben istället. Idag har vi spelat pro-am, en härlig femtimmarsrunda som vanligt. Jag smög runt mellan träden för att undvika solen :) Känns ok än så länge, även om jag känner att jag mest tänker på hur jag ska göra för att inte bränna mig. Men det är nog bara bra, att inte endast ha fokus på spelet...

Jag spelade faktiskt riktigt bra, var tre under par efter 9 hål, men kom sedan in på ett över :) Inte van att spela 18 hål två dagar i rad ju ;) Det ska bli kul att tävla imorn, få känna adrenalinet och fokuset. Det är fortfarande lite hawaiigolf, jag vet aldrig exakt vart bollen ska ta vägen, men men... Det löser sig.

Vi måste tyvärr ha caddie den här tävlingen. Nu har jag dock tur och har fått en snäll kille som mest går runt och ler. Han är tyst och bär min bag dit han ska, perfekt :) Det är ju alltid svårt annars när man blir tilldelad en lokal caddie, ibland har de knappt varit på en golfbana förut. Så är det dock inte här, alla lokala caddies som går den här tävlingen jobbar till vardags på klubben, så de har koll på både bana och spelet.

Efter rundan har jag tränat i 40 minuter och när jag är klar med surfandet här ska jag åka till hotellet för att vila en stund. Därefter ska gymmet få ett besök, mest för stretch och bålträning. Ikväll kl 19.30 är det middag med sponsorerna. Blir ingen sen kväll, för imorn startar jag 8.30 och måste därför gå upp runt 6. Håll alla tummar ni har för att jag får en rolig dag! :)

Här kommer blandade bilder från resan so far.



Johanna och jag väntar på skjuts från hotellet till banan...



18e hålet

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag undrar om det inte är 17:e hålet??????

Lotta Wahlin sa...

Nej jag är alldeles säker på att det är 18e;)

Anonym sa...

Bildtexten hör till bilden under..:P
Kör hårt nu, Lotta!!
//Emson